LANDSLIDE... WHOSE FAULT?

[postlink]http://skgp89-94.blogspot.com/2008/12/landslide-whose-fault.html[/postlink] Interview bersama Orang-orang penting:-

Ikhwan : Err... saya nak tanya En. Khalid, kenapa tanah nie boleh runtuh?
Khalid : Oh!.. itu kena tanya En. Khir laaa.. dia yang approved development nie dulu..
Ikhwan: Err.. En. Khir, kenapa tanah nie boleh runtuh?
Khir: Oh!.. itu kena tanya En. Khalid laa.. zaman saya mana ada tanah runtuh macam nie?
Ikhwan: Err.. En. Khalid, kenapa tanah runtuh boleh berlaku masa En. Khalid pulak? (dalam hati.. apa punya soalan bodoh laa aku nih?)
Khalid: Apa punya soalan bodoh laa awak nie! Tanah runtuh bukannya ambik masa sebulan-dua bulan baru nak runtuh.. Kena bertahun-tahun baru nak runtuh.. mangkuk betul laa you ni!
Ikhwan: Err.. sorry En. Khalid. Err.. En. Khir, logik jugak kata En. Khalid tu.. kalau secara matematiknya, zaman En. Khir laa yang patut monitor benda nie semua..gulp! (kena marah lakk aku ni karang!)
Khir: Zaman saya, saya monitor tiap-tiap bulan.. pegawai saya hantar report selepas kejadian Tanah runtuh Kg Pasir hari tu... opss.. ada jugak kes tanah runtuh zaman saya yer...
Ikhwan: (dalam hati.. tau takpa!). Oh! kalau gitu, En. Khalid tak monitor laa bulan-bulan?
Khir: Betul tu!
Khalid: Nak monitor apa? Tak kan report yang En. Khir terima tiap-tiap bulan tak dapat detect movement tanah kut?
Ikhwan: Apa komen En. Khir?
Khir: Err.. takde pun? kejap saya tanya bekas officer saya kejap... (dail hanphone). Hello..Hello? Aaa.. report dulu ada detect movement tanah kat sini ke? Aaa..Aaaa.. ada?..takda? Ok..Ok..
Esok?..Ok..Ok. Bye. Err.. kalau ikut bekas officer saya tak ada indication soil movement..tapi esok dia confirm.
Ikhwan: Ok.
Khalid: Iye laa tu!

0 comments:

Post a Comment